Skødesløs elegance og dekadent forfald



I relation til indlægget "Den hollandske bølge" lægger jeg lidt flere novemberfotos fra min staudehave ud på bloggen. Til fornøjelse for nogle og forundring for andre, måske?
De nyere græs- og staudehaver er nemlig opbygget ud fra det princip, at en plante skal være smuk selvom den er "død", og ydermere skal den være stærk nok til at kunne fange rimfrosten og bære et snefald. Indtil da kan man som det ses, - nyde en helt anden farvepalet og plantestruktur end den man har kunnet se hele året indtil nu, og som efter min mening er både elegant og dekadent på helt forunderlig vis.

Tryk på billederne så de bliver forstørrede, - så kan du se lidt flere detaljer.
Men husk at lade dem blive på min blog!











2 kommentarer:

  1. Hold da op hvor er det smukt! Det er jo smukkere end om sommeren. Hm, nu kommer jeg ikke meget i kolonihaven om vinteren, men kan se jeg må have flere græsser... :-)

    Vh Sidsel

    SvarSlet
  2. Hej Sidsel
    Mange tak for din kommentar. Jeg er ganske enig med dig i at der er noget besnærende ved efterårets og vinterens staudebede, når de forsynes med græsser og stauder der bliver stående. I dag er de kollapset af den tunge tøsne, men en del af det rejser sig igen hvis ikke det her vejr varer ved.

    mange hilsener
    Kjeld

    SvarSlet