GÅR DU IND FOR FORHAVER....

og synes at emnet er interessant, så klik ind på Ministeriet for by, bolig og landdistrikters hjemmeside. Linket går igennem Danske Landskabsarkitekter, og her finder man både inspiration og viden, hvis man er lidt nysgerrig på feltet. Illustrative fotoeksempler, opbyggende tekster, tankevækkende historie, men også lettere sørgelig læsning. Sidstnævnte kan man jo bare springe over. - Jeg går ind for forhaver. Men jeg synes mange af slagsen er dødkedelige. Det er ikke så meget det der proppes i dem, der er noget galt med. Det er de forhaver hvor ligegyldigheden har fået lov at blomstre, jeg tænker på.
Rapporten er bl.a. udarbejdet i samarbejde med landskabsarkitekt Niels Lützen.

5 kommentarer:

  1. Mange tak for det link. Den rapport glæder jeg mig til at læse. Jeg er nemlig ikke tilfreds med min forhave og lige så snart resten af min lille have, udvikler sig som jeg ønsker, er det forhavens tur. Dvs om et års tid...eller to. :)

    SvarSlet
  2. Interessant rapport - den glæder jeg mig at læse :) , Jeg går også ind for forhaver :)

    SvarSlet
  3. Jeg elsker også at komme forbi en smuk forhave.
    Min består desværre kun af fliser... Men mon ikke jeg ender med at få lavet om på det, når jeg har de større projekter i baghaven klaret?

    SvarSlet
  4. Og jeg holder af at læse om de emner der kommer frem, om end jeg blot har læst hist og pist i rapporten:-) har egentligt ikke taget stilling til forhaver, og dog, for nyder i den grad at gå rundt i et kvarter hvor det hele emmer af frodighed og liv, Og det har stor betydning for ens velvære at gå sådanne steder, om man bor der eller ej!

    Til for halvandet år siden var vores forhave ikke noget særligt, faktisk bare et stykke med grønt og lidt træer. I dag er det anderledes og den er blomstrende, og stadig under udvikling, og jeg er vild med den, og den gør nu en forskel, i alle tilfælde for mig.

    SvarSlet
  5. Mon ikke trenden med Urban Gardening vil skubbe i den rigtige retning - mht. i det mindste at få fokus på de uudnyttede m2 der ligger her? En forhave er trods alt en overkommelig størrelse og med mindst lige så meget signalværdi som det håndbyggede køkken og den 65'' fladskærm :)

    SvarSlet