DEMENTI nu med løg

Jeg bringer først lige et dementi, da jeg læser på omtalen af mit Garden Party d. 17 juni i Haven at Torben Thim og Ghita Nørby kommer her. DET GØR DE altså IKKE! Det var meningen, men lod sig ikke gøre. Jeg HAR reklameret for deres arrangement på Glasmuseet Ebeltoft samme dag og gør det gerne igen.
læs på:

Nå - nok om det!

Vil lige fortælle kort om min succes med Allium aflatunense (syn. hollandicum). Det er selve arten jeg har, da jeg synes sorten `Purple Sensation´ er for kraftig i farven til at lægge så mange (flere tusinde) Dernæst synes jeg den passer ind alle vide vegne med den samme smukke vandige farve som også er i purløgenes blomster. 

Se blot nedenunder her, hvor mange forskellige kombinationer, og der er sikkert mange flere: 

 Op i mellem prydgræs en masse
.. som statelige solister sammen med hvid natviol
 som forgrund til gul Star
 ragende op over bladværk af løvehale
 i vild kombination med akelejer
 raffineret sammen med akelejen `Black Barlow´
 som statelig kugler i et mere formelt anlæg
 i selskab med guleroden Antriscus sylvestris `Ravenswing´
bag en hel mark af Geranium phaeum..
 og endelig som forgrund for de brogetbladede iris, som jeg ikke husker navnet på!?

4 kommentarer:

  1. De er skønne i alle de sammenhæng du viser. Især sammen med geranium phaeum.

    SvarSlet
  2. Du har ret i at de gør sig godt i mange sammenhænge, de gør både væsen af sig selv og af naboplanterne. SMUKT :)

    SvarSlet
  3. Kære Kjeld

    SUPERflotte sammensætninger du her viser! Jeg har allium aflatunense i min have for første gang i år og er meget begejstret.

    SvarSlet
  4. Super flot billede af allium i anlægget. De står så flot mod det grønne.
    Hilsen Susanne

    SvarSlet